بهر نت اصول طراحی وب خوب

بهر نت، قابلیت استفاده و ابزار، نه طراحی بصری، موفقیت یا شکست یک وب سایت را تعیین می کند.

این مقاله بهر نت با مهربانی الهام گرفته از مرسانا توسط بهرنت در طراحی و سئو ،که بر ایجاد تجربیات وب سفارشی و تعاملی برای مشاغل و شرکت های مشتاق و مستقر تمرکز دارند پشتیبانی شده است .

اصول طراحی وب سایت
خوب و موثر در بهر نت

بهر نت، قابلیت استفاده و ابزار، نه طراحی بصری، موفقیت یا شکست یک وب سایت را تعیین می کند.

از آنجایی که بازدیدکننده صفحه مثلا بهر نت تنها فردی است که روی ماوس کلیک می‌کند و در نتیجه همه چیز را تصمیم می‌گیرد، طراحی کاربر محور به عنوان یک رویکرد استاندارد برای طراحی وب موفق و سود گرا مطرح شده است.

از این گذشته، اگر کاربران نتوانند از یک ویژگی استفاده کنند، ممکن است وجود نداشته باشد.

ما قصد نداریم جزئیات اجرای طراحی را مورد بحث قرار دهیم .

ما بر روی اصول اصلی، اکتشافی و رویکردهای طراحی وب موثر تمرکز می کنیم .

رویکردهایی که با استفاده مناسب می توانند به تصمیمات طراحی پیچیده تری منجر شوند و فرآیند درک اطلاعات ارائه شده را ساده کنند.

برای استفاده صحیح از اصول، ابتدا باید بدانیم که کاربران چگونه با وب سایت ها تعامل دارند، چگونه فکر می کنند و الگوهای اساسی رفتار کاربران چیست.

بهر نت

کاربران چگونه فکر می کنند؟

دیتا گیری بهر نت از طراحی سایت اساساً عادات کاربران در وب با عادات مشتریان در فروشگاه تفاوت چندانی ندارد.
بهر نت به بازدیدکنندگان به هر صفحه جدید نگاه می‌کنند، بخشی از متن را اسکن می‌کنند و روی اولین پیوندی که موردعلاقه‌شان است یا به‌‌ طور مبهمی شبیه‌چیزی است که به دنبال آن هستند، کلیک‌ می‌کنند. در واقع، بخش‌های بزرگی از صفحه وجود دارد که حتی به آن‌ها نگاه نمی‌کنند.
اکثر کاربران چیزی جالب (یا مفید) و قابل کلیک را جستجو می کنند. به محض پیدا شدن برخی از نامزدهای امیدوارکننده، کاربران کلیک می کنند.
اگر صفحه جدید انتظارات کاربران را برآورده نکرد، دکمه بازگشت کلیک می شود و روند جستجو ادامه می یابد.

  • کاربران از کیفیت و اعتبار قدردانی می کنند.اگر صفحه ای محتوای باکیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد، آن ها حاضرند محتوا را با تبلیغات و طراحی سایت به خطر بیاندازند. به همین دلیل است که وب‌سایت‌های نه چندان خوب با محتوای باکیفیت در طول سال‌ها ترافیک زیادی کسب می‌کنند. محتوا مهمتر از طرحی است که از آن پشتیبانی می کند.
  • کاربران نمی خوانند، آنها اسکن می کنند. با تجزیه و تحلیل یک صفحه وب، کاربران به دنبال نقاط ثابت یا لنگرهایی می گردند که آنها را از طریق محتوای صفحه راهنمایی می کند.
  • کاربران وب بی حوصله هستند و بر رضایت آنی پافشاری می کنند. اصل بسیار ساده: اگر یک وب سایت نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند، طراح در انجام کار خود به درستی شکست خورده و شرکت ضرر می کند. هرچه بار شناختی بیشتر باشد و ناوبری کمتر بصری باشد، کاربران تمایل بیشتری به ترک وب سایت و جستجوی جایگزین دارند.
  • کاربران انتخاب های بهینه ای انجام نمی دهند. کاربران سریع ترین راه را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود جستجو نمی کنند. آنها همچنین صفحه وب را به صورت خطی اسکن نمی کنند و به طور متوالی از یک بخش سایت به بخش دیگر می روند. در عوض رضایت کاربران آنها اولین گزینه معقول را انتخاب می کنند. به محض اینکه پیوندی را پیدا کنند که به نظر می رسد ممکن است به هدف منجر شود، شانس بسیار خوبی وجود دارد که بلافاصله روی آن کلیک شود. بهینه سازی سخت است و زمان زیادی می برد. راضی کردن کارآمدتر است.
  • کاربران از شهود خود پیروی می کنند. در بیشتر موارد، کاربران به جای خواندن اطلاعاتی که یک طراح ارائه کرده است، درهم می‌روند. به گفته علی رضا شاه ویردی، دلیل اصلی آن این است که کاربران اهمیتی نمی دهند. «اگر چیزی را پیدا کنیم که کار می کند، به آن می چسبیم. برای ما مهم نیست که بفهمیم کارها چگونه کار می کنند، تا زمانی که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اگر قرار است مخاطب شما طوری رفتار کند که شما در حال طراحی بیلبورد هستید، بیلبوردهای عالی طراحی کنید.
  • کاربران می خواهند کنترل داشته باشند. کاربران می خواهند بتوانند مرورگر خود را کنترل کنند و به ارائه داده های ثابت در سراسر سایت تکیه کنند. به عنوان مثال. آن‌ها نمی‌خواهند پنجره‌های جدید به‌طور غیرمنتظره ظاهر شوند و می‌خواهند بتوانند با یک دکمه «بازگشت» به سایتی که قبلاً بوده‌اند برگردند: بنابراین تمرین خوبی است که هرگز پیوندها را در پنجره‌های مرورگر جدید باز نکنید.
اطلاعات متا
100%
کیفیت صفحه
94%
ساختار صفحه
100%
ساختار پیوند
91%
سرور
94%

خدمات با کیفیت برتربهر نت، از سال 1399

جمله کلیدی بهرنت  اگر یک سایت عالی می‌خواهید، باید آزمایش کنید.

پیمایش به بالا

آمارگیر وبلاگ